تفاوت پرده کروماکی و پرده سبز

Tuesday، ۱۴ Amordaad ۱۳۹۹

تفاوت پرده کروماکی و پرده سبز

فن‌آوری‌های ساخت فیلم به تدریج از روزهای اولیه به وجود آمدنشان تکامل یافته‌اند و امروزه تکنیک‌های بیشتری برای افزودن جلوه‌های ویژه به فیلم‌ ها و عکس ‌ها در استودیو های فیلم برداری به کار می‌روند. پرده کروماکی یا همان پرده سبز یکی از تکنولوژی های اولیه در این زمینه بوده است

استودیو کروماکی وسیله ای برای به تصویر کشیدن ناممکن ها

بگذارید همین اول ماجرا خیالتان را راحت کنیم پرده سبز و پرده کروماکی اساساً هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. در پرده سبز از یک پس زمینه سبز استفاده می‌شود در حالی که پرده کروماکی می‌تواند هر رنگی (آبی ، سفید ، مشکی ، خاکستری و…) باشد.

کروماکی چیست ؟

کروماکی به ما کمک می‌کند یک رنگ خاص را در تصویر حذف کنیم و تصویر دیگری که در واقع وجود ندارد را جایگزین آن کنیم ، به دلیل استفاده زیاد از پس زمینه سبز در پروژه ها ، اصطلاح ” پرده سبز” به جای پرده کروماکی محبوب شده. این به این دلیل است که رنگ سبز کمترین دخالت را در رنگدانه های پوست انسان دارد و این باعث می شود هنگام پردازش ویدیو به راحتی بتوان قسمت سبز رنگ را بدون آسیب رساندن به تصویر اصلی از آن جدا کرد.

هرچند که پس زمینه سبز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پرده آبی رنگ هم یکی از گزینه‌های محبوب برای کروماکی است. البته شما می‌توانید هر رنگ دیگری را برای پس زمینه فیلم برداری به کار ببرید ، مانند پرده مشکی ، پرده خاکستری یا پرده سفید ، البته تا زمانی که از رنگ فرد یا شی‌ء که شما در حال تصویر گرفتن از آن هستید با زمینه تفاوت زیادی داشته باشد. اگر در تصویر رنگ هایی در نزدیکی یا مشابه با رنگ پس زمینه وجود داشته باشد ممکن است بخشی از تصویر شما را ناقص کند و از بین ببرد.

یکی از رایج ترین استفاده ها از پرده سبز در پیش بینی آب و هوا است. هواشناس های تلویزیونی معمولاً در مقابل یک صفحه سبز رنگ می‌ایستند و سپس یک تصویر(معمولاً یک نقشه جغرافیا با انیمیشن آب و هوا) در پس زمینه تصویر روی پرده به نمایش در می‌آید و این تصور را برای بیننده‌ها ایجاد می‌کند که مجری جلوی یک صفحه نمایش بزرگ ایستاده است.

از آنجایی که مجری واقعاً نمی‌تواند ببیند چه چیزی پشت سرش در حال نمایش است معمولاً تصویر روی مانیتور رو به روی او هم به نمایش در می‌آید تا او بتواند بدن و دست‌هایش را با موقعیت در حال نمایش روی پرده سبز به خوبی تطبیق دهد

در حال حاضر، تکنولوژی کروماکی یا تکنولوژی صفحه نمایش سبز در بسیاری از برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی استفاده می شود. امروزه که کامپیوترها و برنامه های ویرایش در دسترس همه هست ، استفاده از پرده کروماکی بسیار ساده ‌تر شده و افراد با داشتن ابزارهای مناسب فیلم برداری و یک کامپیوتر توانمند و نرم افزار های مرتبط می‌توانند از پرده کروماکی در فیلم ها و عکس های خود استفاده کنند.



پشتیبانی و مشاوره رایگان در زمینه VFX – جلوه های ویژه سینمایی با نمونه کارهای بین المللی برای آرتیست های مطرح به کارگردانی مهرشاد چکامه

هدیه ویژه = آموزش حرفه ای حذف پرده سبز به روش هالیوودی

فرق پرده سبز و آبیپرده سبز و پرده آبی
فرق پرده سبز و پرده آبیتفاوت پرده سبز و پرده آبیتفاوت Green Screen و Blue Screen
تفاوت میان Green Screen و Blue Screen

پیام در واتساپ